Létající pivovar HOAX Craft Brewery vaří svá piva ve vybraných pivovarech, kterým vládnou zkušení sládci. Recepty si ale vytvářejí sami, takové, jaké chtějí majitelé sami pít. Název HOAX v kontextu jednotného vizuální stylu není poplašná zpráva, ani neoznačuje obecný podvod. Spíše odkazuje na mystifikaci a nadsázku.
Příznačné a odvážné pojmenování pivovaru vychází také z vlastních zkušeností zakladatelů z mediálního prostředí, tudíž oni sami vědí, jak rychle se zpráva šíří a kolikrát se změní, než doputuje tam, kam má. Experiment promítnutý do jejich produktů. Co ale zaručeně není HOAX, je využití speciálního ekologického a recyklovaného papíru z řady Gmund Bier, jež se používá na samotné etikety a doprovodné tiskoviny (vizitky, pivní nabídka, aj.). Tento materiál obsahuje vysoký podíl odpadu z pivovarského průmyslu, jako je mláto, chmel či slad. Vizuální styl se inspiruje v kresebnosti a systému optických klamů, které se přizpůsobují jednotlivým chutím a použitých chmelů v samotných produktech, stejně tak jejich barevnost.
Výrazným prvkem vizuálního stylu je také písmo Retroduktor SOLID od písmolijny Briefcase Type Foundry, které disponuje u mnoha liter několika kontextovými alternativami, které mohou lépe podtrhnout vizuální dojem jména jednotlivých piv.
Iniciátor/klient:
Hoax Craft Brewery
Rok realizace:
2022–2024
Design:
Ilja Bazhanov
Tomáš Brychta
Karla Gondeková