S nástupem doby covidové, a s ní spojená protiepidemická opatření, se musela vypořádat také veganská restaurace Waipawa, která se v průběhu let vypracovala od foodtrucku, přes bistro, až k restauraci. Restrikce spojené s vládními opatřeními však nebyly slučitelné s pokračováním běžného provozu restaurace, a tak si její zakladatelé našli cestu, jak svými chutnými pokrmy stále sytit své příznivce – vznikla tak značka Waipawa Food.
Původní logo restaurace prošlo redesignem – zachovalo si však rysy původního tvarosloví (Waipawa je novozélandské město, kde zakladatelé na čas žili a odtud také vyvěrá waipawská surfová lehkost žití a úcta k přírodě). Došlo k obměně typografie a začištění grafické části logotypu.
Středem jejich kuchyně zůstává poctivá česká klasika – ta se stala i inspirací pro samotný vizuální styl etiket, do kterých se tradice propsala. Stěžejním vizuálním prvkem se stal název jednotlivých omáček, jehož nedílnou součástí identity je charakteristické písmo Atyp od Suitcase Type Foundry – základní proporce velkých písmen odkazují na elementární geometrické konstrukce další tradice – Bauhaus. Neméně důležitým vizuálním prvkem jsou drobné ilustrace, inspirované maorským uměním (Nový Zéland), které reflektují složení jednotlivých produktů.
Při vývoji obalů byl kladen důraz na udržitelnost a veganské zaměření restaurace, proto například lepidlo používané na lepení etiket je rostlinného původu, omáčky jsou ve znovu použitelných sklenicích a samotné etikety jsou tištěné na ekologický papír Gmund Bier, obsahující stopy pravého pivovarského mláta. Papírová lepicí páska je skvělou ekologickou alternativou, obsahuje lepidlo na bázi přírodního kaučuku bez rozpouštědel.
Iniciátor/klient:
Waipawa Food
Rok realizace:
2021
Design:
Tomáš Brychta
Sára Bergmannová
Karla Gondeková
fotografie:
Zuzana Fedorová
Vývoj webu:
punkmedia.cz
tisk:
Indigoprint s.r.o.